Gyakran Ismételt Kérdések
Természetesen! Nézzük hogyan kell:
Legjobb megoldás, ha először rendelést készítünk, de lehet közvetlenül előlegbekérőt vagy előlegszámlát is készíteni előzmény nélkül
Nézzük a rendeléses megoldást
Elkészítjük a rendelést és lezárjuk.
Számla > vevői előlegbekér menüpontban készítünk egy új előlegbekérőt.
Kiválasztjuk a vevőt, majd a tételeknél az előleg cikkszámát beírva hozzáadjuk az előleg "tételt" a bizonylathoz megadva a nettó értékét.
Az előleg "cikknek" szerepelnie kell a cikktörzsbe, méghozzá oly módon, hogy nem kell készletezni és belső státuszúnak kell lennie.
Ha szeretnénk, akkor a korábban rögzített rendelést a rendelés hozzáad gombbal kiválaszthatjuk. Ekkor rákérdez, hogy a rendelés nettó összegére módosítja-e a már felvitt előleg tétel nettó értékét.
Így biztosak lehetünk benne, hogy az előleg ugyanarról az összegről fog készülni mint a rendelés.
Az elkészült előlegbekérőt kinyomtathajtuk, vagy a szokásos módon emalbe közvetlenűl elküldhetjük.
Amint beérkezett az előleg úgy előlegszámlát kell készíteni.
Ezt a Számla > vevőszámla menüpontban tudjuk elkészíteni.
Itt a típusnál a számla helyett az előleget kell választani.
Választhatunk, hogy új tétel hozzáadásával csak egy új előlegszámlát készítünk (A tételnek a már leírt előlegnek kell lennie) vagy a korábban rögzített előlegbekérőt adjuk hozzá.
Utóbbi esetben már semmi dolgunk nincs mint lezárni a számlát.
Ezután a bankba vagy a pénztárba rávezethetjük a kiegyenlítést.
Végszámlánál úgy járunk el mintha sima számlát írnánk.
Ezt ugye lehet közvetlenül vagy rendelésből illetve készletbizonylatból (Szállítólevélből) vagy vegyesen.
A számla lezárását követően egy ablakba megmutatja a felhasználható előleget és a számla végösszegét.
Itt lehet az előlegszáml(ka)t felhasználni a végszámlába. Természetesen nem kötelező az egész előlegszámlát felhasználni, ugyanúgy lehet több előlegszámlát is belevonni a végszámlába.
A program beállításoknál a NAV beküldés menüpontba kell az utvonalakat az alábbiak szerint módosítani:
Token : https://api.onlineszamla.nav.gov.hu/invoiceService/v2/tokenExchange
Adószám : https://api.onlineszamla.nav.gov.hu/invoiceService/v2/queryTaxpayer
Számla beküldés : https://api.onlineszamla.nav.gov.hu/invoiceService/v2/manageInvoice
Számla ellenőrzés : https://api.onlineszamla.nav.gov.hu/invoiceService/v2/queryTransactionStatus
Számla adat lekérés : https://api.onlineszamla.nav.gov.hu/invoiceService/v2/queryInvoiceData
Júliusi áfa limit módosításkor pedig az Áfa limitet kell majd "-1"-re állítani.
Persze hamarabb is beküldhető az összes számla a fenti érték beállításával.
Mivel a program mindent kódszótárakba tárol így az irányítószám se kivétel.
Ezeket a kódszótár menüpont alatt tudjuk karbantartani
Itt az irányítószámok kódszótárba fel kell venni a kívánt irányítószámot és a hozzá tartozó országot.
Ezután az ügyfélnél az irányítószámot megadva beírja az itt felvitt adatokat.
Stornó és stornózott számlákat egy un. Technikai bankba kell összevezetni.
A kódszótár => bank részbe lehet új pénztárat és bankot felvenni.
Itt a Számlaszám és a Bank mezőbe a Technikai nevet beírva készíthető egy virtuális bank.
Ezután a Pénzügy => Bank résznél már kiválasztható a Technikai bank ahol egy bizonylaton a stornó és stornózott számlapárok felvehetőek.
Mentés után a kiegyenlítés megtörténik.
Bevételezéskor a termék árát és a hozzá tartozó kedvezményt nem az árak táblázatból veszi a program.
Erre a szerződések => szállítói szerződés fület kell használni.
Ide kell felvinni a szállítói partner az adott listaárat és a kedvezményt.
Ebből számolja ki az aktuális beszerzési árat és a többi eladási árat amint megnyomjuk a számológép gombot.
xls, odt importtal több tétel is felvihető és áraztatható.
Ha bevételezéskor a partner és cikk kiválasztása után itt talál szállítói szerződést akkor innen veszi az árat és kedvezményt.
Ha nem talál itt semmit akkor fordul elő, hogy 0 forintot ajánl fel.
Termék vonalkódhoz az alábbiakat kell beállítani egyszer, utána csak a vonalkódokat kell feltölteni.
Kódszótár => tulajdonságoknál felveszünk egy új tulajdonságot. Neve célszerű a vonalkód vagy EAN vagy bármi ami arra utal, hogy ide tároljuk a vonalkódokat.
A globál paraméter => "Ezekbe a tulajdonságokba keresi a vonalkódot (vesszővel elválasztva több is lehet)" mező értékének megadjuk a kódszótár azonosítóját.
Ezután a termékek => tulajdonság fülnél már felvihetjük a termék vonalkódját.
Ugyanúgy csoportosan be is importálhatjuk xls, odt fájlból.
Értékesítéskor pedig a cikkszám mezőbe állva használhatjuk a vonalkódolvasót.
"Becsipogás" után egyből ha megtalálta a cikket átugrik a kurzor a mennyiség sorba a gyorsabb felvitel érdekébe.
A beállítások email résznél meg kell adni az email paramétereket.
Ezeket a szolgáltató bocsájtja rendelkezésre.
A kódszótár => kommunikációnál fel kell vennünk egy új mezőt amibe az email címeket tároljuk.
Neve bármi lehet de célszerű olyan nevet választani ami arra utal, hogy email címet várunk.
A Global paraméter => "Email lista kommunikáció ID" mező értékének meg kell adni a korábbi kommunikációs azonosítót.
Ezután a partnereknél a kommunikáció fülnél már megjelenik az email beviteli mező, és ott megadhatjuk a partner email címét.
Ha több email címe van akár az összeset is felsorolhatjuk külön mezőkbe.
A bizonylat elkészülte előtt a nyomtatót 0 példányra kell állítani, majd lezárás után a nyomtató ikont megnyomva (0 példányszámnál) egy ablakba felsorolja a partnerhez tartozó email címeket. Itt csak rákattintva a jobb oldalra rakjuk azokat amelyekre küldeni kívánjuk a bizonylatot.
A küldés gomb megnyomása után a generált pdf csatolmányként kiküldésre kerül.
Egy készletbizonylatnak 4 státusza lehet
Nézzük sorba
Feldolgozott: Ezek a bizonylatok rögzített készletbizonylatok. A program készlet => készletbizonylat részénél készültek.
Számlából képzett: Minden készletmozgás a készletbizonylatokon történik. Ezért ha számlát írunk akkor generálódik egy készletbizonylat is. A generált készletbizonylat státusza ilyenkor Számlából képzett lesz. Természetesen ha készletbizonylatból készítünk számlát arról már nem készít bizonylatot, hacsaknem módosítjuk a darabszámát a számlán. Ilyenkor a különbségről készül készletbizonylat. Ha kevesebbet számlázunk, akkor a bevont készletbizonylat tételét megbontja és a maradékot számlázatlanként jelöli.
A készletbizonylatoknál ha a háttér piros akkor az összes tétel még nincs számlázva. Ha sárga akkor részbe számlázott. Ha pedig az összes tétele ki lett számlázva akkor nincs háttérszínezés és átkerül a archív bizonylatokhoz.
Stornó, és a Sotrnózott párja is a stornó számla készletbizonylati párja.
Hívjon! +36 30 116 5425 Ha esetleg nem vagyok elérhető minden esetbe visszahívom!